Det var här det började

Det var såhär huset såg ut ursprungligen. Det började i november, när jag hittade dockskåpet för ynka 40 kr på en loppis. Jag kunde ju bara inte låta bli, speciellt inte eftersom jag redan hade flera lådor med möbler hemma på vinden från både när jag och min mamma var små. Då spelade det ingen roll att tapeterna sett sina bästa dagar, att trappan och en dörr fattades och att fasaden var blekt och skadad. Med lite färg och tapeter och nya golv visste jag att skåpet hade potential. Men att det skulle ta så många timmar och att jag skulle bli så engagerad att jag startade en blogg visste jag inte den lördagen när jag körde hem skåpet på vagnen…

 

Vardagsrum. Fantastisk tapet, men tyvärr skadad och inte speciellt skalenlig för Lundbyskalan.

Kök med många tapetskador och ett hål rakt igenom bakre väggen där det troligtvis gått in en sladd.

Badrum med fastklistrade möbler från 80-talet. Även här hål igenom bakre väggen. Badrum ska jag förresten inte ha i huset efter renovering. Mycket roligare att göra ett barnrum tycker jag.

Hall. Trappa och räcke saknas tyvärr.

Sovrum.

Fasad. Kolla den häftiga huvudströmbrytaren högst upp till vänster.

Tak.

Kommentera

