Hylla till barnrummet

Fyndade en hylla i helgen som kommer att bli perfekt till barnrummet. Pris: 5kr. Det är så himla mycket billigare att göra om i sitt dockhus än i sin lägenhet…

2 kommentarer on “Hylla till barnrummet”

  1. Sofie skriver:

    Hej!

    Superfina saker du har. Köpet härom dagen ett begagnat dockhus som jag renoverat om i. Tanken är att jag ska ge bort det till min brorsdotter när det är färdigt. Just nu har jag inga möbler alls och de som finns i butik är en aning dyra. Vart hittar du dina möbler? Och har du några tips om hur man gör egna? Typ gardiner, lampor, lite enklare saker.

    • blogghuset skriver:

      Hej och tack!
      Jag har inte köpt några nya möbler alls utan bara fyndat på loppisar och på Tradera. Jag går på loppisar och på andrahandsställen som Myrorna, Erikshjälpen och Röda Korset och liknande flera gånger i veckan så ibland springer man på lite möbler och prylar. På loppisar kan man också hitta mycket material till att göra egna saker till dockskåpet. Tex. är gamla tygnäsdukar bra till att göra dukar, gardiner och sängkläder eftersom de oftast är gjorda av tunt och småmönstrat tyg. Man kan också använda tygband eller liknande till gardiner och dukar mm från sybehörsaffären eller från Panduro. Och lampor kan du tex göra av upp- och nervända tubkorkar (tex salva eller tandkräm) och en liten bit trästav (finns på Panduro) och en knapp längst ner som lampfot. Tänk efter en extra gång innan du slänger något och öppna dina sinnen så kommer du att hitta på en massa saker! 🙂


Kommentera

