Ett nytt hus kom ivägen

För två helger sedan fyndade jag en kasse med dockskåpsmöbler på loppis, men eftersom det var ett paketpris kom huset med på köpet. Jag vill egentligen inte ha det, eftersom ett hus räcker och jag bor så trångt, men möblerna ville jag ju ha så då var det bara att släpa hem allting. Huset var från början av 2000-talet och i väldigt dåligt skick, men jag tyckte det skulle få en ny chans så jag renoverade det med nya tapeter i alla rum och nya golv i sovrum och badrum. Nytt yttertak blev det också innan jag var klar. Detta har alltså sinkat renoveringen i mitt andra hus, men nu är det klart så jag kan återgå till ordningen igen. Detta hus ska säljas så småningom. Egentligen blev det så fint så jag skulle vilja behålla detta med, men det kommer tyvärr inte på fråga enligt min sambo…

Glömde ta kort på huset före, men såhär såg bakstycket ut när jag monterat isär det. Slitet och fult med 90-talsinspirerade tapeter som inte gör någon glad i dag.

Och så här ser det ut nu:

Huset har fått enhetliga retroinspirerade tapeter i orange, rosa och gult. Sovrummet och badrummet har fått nya golv också.

Fasaden är original, men taket är också ”omlagt”.

2 kommentarer on “Ett nytt hus kom ivägen”

  1. sarah skriver:

    Hur tusan gjorde du för att få isär det? har ett likadant, men limmet sitter ju som berget!!!

    • blogghuset skriver:

      Då har du nog en lite äldre variant av huset, fast det kan se likadant ut. Detta hus har tre skruvar framtill som man kan ta bort och då kan huset plockas ner i sektioner. Det andra huset jag har är också limmat som ditt, och det är omöjligt att få isär!


Kommentera

