Finaste, finaste tyget med miniatyrmönster

Finaste miniatyrmönstertyget sprang jag på av en slump för flera år sedan, men då tänkte jag inte på hur fantastiskt perfekt tyget var till dockskåpsinredning. Detta är en ärm från en klänning fyndad på loppis för en 50-lapp och sedan omsydd och ändrad. Och eftersom jag inte kan slänga någonting som eventuellt kan bli något pyssligt i framtiden så sparade jag de tidigare ratade ärmarna i min tyglåda. Eftersom de har spetskant och knäppning kanske ni förstår varför de ratades också. Klänningen var helt enkelt lite väl inspirerad av ”Lilla huset på prärien”, men sydd i ett superfint tyg ändå.

Nog om det och fokusera på tyget istället. Visst är det superfint? Och i dockskåpet blir det en perfekt storlek på blommorna. Jag får lite Josef Frank-känsla när jag ser det i huset, speciellt i och med den mörka bottenfärgen. Detta kommer att bli gardiner, kuddar och kanske även en klädd sänggavel till sovrummet. Två ratade ärmar räcker ju till väldigt mycket i miniformat…

Kommentera

