Skräpsamlingen

Mycket man vanligen slänger kan bli fina prylar i ett dockskåp, små förpackningar, korkar, trasiga prylar mm. Dessutom är det inte alltid man ser potential i en pryl på en gång, utan det kan behöva mogna lite. Därför har jag en skräpsamling i en hurts i vardagsrummet. Här samlar jag allt möjligt av plast, trä och tyg som jag tar fram när jag ska tillverka någonting.

Andra prylar som inte riktigt är skräp, men som också finns i mina lådor är papper, pärlor, häftstift, nålar, knappar, små elprylar och mycket annat som kan tänkas komma till användning någon gång. Känslan när jag hittar nått i mina gömmor som kan passa till det projekt jag håller på med kan jämföras med en liten lottovinst! Bästa formen av återvinning, helt klart.

One Comment on “Skräpsamlingen”

  1. Sanna skriver:

    Härligt inspirerande ”skräp” lådor.. =)

    Ha en fortsatt trevlig påskhelg!
    Kraaaaaam
    Sanna


Kommentera

