”Oljemålning”

Min favorittavla här hemma är en oljemålning från 1960 som jag fick från min mormor och morfar när jag fyllde 20. Dockskåpen har nu fått en miniatyrkopia. Jag fotade tavlan och bearbetade den i Photoshop och skrev ut på ganska grovt matt papper som ska likna duken. Därefter är den uppklistrad på en tunn balsaträskiva. Den ska hängas upp i vardagsrummet så fort golvet blir klart. Det har varit för fint väder och för mycket ledighet i vägen bara…

2 kommentarer on “”Oljemålning””

  1. Petronella skriver:

    Åh – Älskar den!! Både originalet och miniatyrkopian 🙂

    Har funderat på att göra kopior av tre runda tavlor jag har i mitt vardagsrum: http://petronellaspalats.blogspot.com/2011/03/fornasettivagg-check.html – Men då känner jag pressen på att göra en total kopia av hela rummet när jag ändå är igång 😉 Får se om man någong gång orkar.

    Ha det fint! //Petronella

  2. […] men vissa saker har jag som jag gillar och det vill jag ska finnas i huset med, som tex. vissa tavlor. Och när jag hittade det lilla pianot som är en miniatyr av det vi har i vardagsrummet var jag ju […]


Kommentera

