Babushkakuddar

Nu äntligen har vi kommit hem från påskresan över landet och jag är på plats bland allt mitt pyssel igen. Idag har det blivit kuddar.

Babushkor, eller ryska dockor, är en trend som syns på många bloggar jag läser, som tex här hos Frökenfager. Det kan vara i form av dockor, tavlor eller tyger som pryds av de små tjocka gummorna.

Blogghuset ska inte vara sämre, och därför har jag sytt två små kuddar till barnrummet med det populära motivet. Tyget kommer från den fantastiska tygbutiken Stoff och Stil som jag släpar med familjen till lite då och då. På prov fyllde jag dessa kuddar med linfrön istället för bomull, och det blev lyckat! Det blev lite mer stadga i dem och lite lättare att forma dem så de kan ligga snyggt. Varje kudde är ca 4*4 cm.

2 kommentarer on “Babushkakuddar”

  1. Petra skriver:

    Så himla söta kuddar! Och vad smart att fylla med frön så dom blir lättare att forma.

    • blogghuset skriver:

      Tack! Ja, det blev lite bättre än med bomull som jag testat tidigare, men egentligen kanske man skulle ha något ännu tyngre. Småsten kanske? Fast det kanske bara blir dammigt och smutsigt…


Kommentera

