Sovrumsgolvet

Det är tur att jag inte inreder ett riktigt hus, eftersom jag konstant börjar på nya projekt utan att de tidigare är slutförda. Jag skulle få skäll av Arga snickaren på momangen. Nu har jag i alla fall äntligen avslutat projektet sovrumsgolv, som blev ett vitmålat trägolv med breda plankor.

Precis som vardagsrummets ”parkettgolv” är detta ett gammalt tallriksunderlägg som jag slaktat och klippt i lagom långa bitar. Jag var tvungen att måla i tre lager för att den mörka betsningen skulle försvinna. Sovrumstapeten är ett scrapbookpapper från Panduro.

Nu måste jag verkligen ta tag i projekten ”tillverka en säng” och ”sy gardiner av det finaste, finaste tyget med miniatyrmönster”.

2 kommentarer on “Sovrumsgolvet”

  1. Petronella skriver:

    Vilket fint golv!! Har också tänkt att ”lägga brädgolv” i mitt hus men inte riktigt kommit på hur jag ska bära mig åt. Ett slaktat bordsunderlägg verkar smart 🙂 Kram //Petronella


Kommentera

