Äntligen! Ett stycke vardagsrumsgolv färdigt.

”Äntligen!” är verkligen rätt uttryck att använda, för nu är äntligen golvet i vardagsrummet klart! Det har pillats, klippts, klistrats, slipats och oljats men när man ser slutresultatet var det verkligen värt det. Inget dockskåp jag sett har så fint golv, och som dessutom bara kostat mig 10 kr i material (ett gammalt tallriksunderlägg). Jag är mycket nöjd och skäms inte för att skryta lite :-). I och med detta golv är också själva grovrenoveringen helt klar i huset, och nu väntar de roligare delarna med mer energi på inredning och pyssel. Men det blir en annan dag det…

Det ser verkligen ut som oljad ekparkett. Precis sånt golv som jag skulle vilja ha i mitt eget vardagsrum istället för den grå 60-tals linoleummatta som finns där nu. Tapeten i vardagsrummet är scrapbookpapper från Panduro.

Kommentera

