Tv-bänk

Jag tillverkade en låg tv-bänk av en av de trälådor jag köpte på Panduro för 5 kr. Till ben limmade jag fast avklippta små bitar av en blompinne. Funderar på att måla eller betsa den men jag har inte bestämt mig, så den får fortsätta vara såhär ett tag till. Ek- eller teak-bets skulle kanske passa bäst, men i så fall behöver jag få tag på en superliten burk för att slippa köpa färg så det räcker till flera hundra likadana bänkar. Jag har en likadan låda till, så någon dag ska jag göra en likadan som ska stå i barnrummet. Det kan behövas lite mer förvaring där till alla leksaker.

Den lilla korgen som är gjord av snöre gjorde min morfar till mitt dockskåp som jag hade när jag var liten. Den får självklart vara med i huset och dessutom liknar den ju de trendiga korgar man kan köpa på AfroArt i Stockholm.

2 kommentarer on “Tv-bänk”

  1. Petra skriver:

    Vad bra det blev! Grymt! 🙂

    Jag byggde en tyghylla till mitt dockskåp igår som jag betsade mörk. Jag använde bets från IKEA som var väldigt billig. Jag tänkte, om du inte vill lägga ut massa pengar på bets och sen bara använda det lilla, lilla som behövs för hyllan.

    Jag gillar verkligen allt du gär i ditt hus, det kommer bli sååå fint! 🙂

    • blogghuset skriver:

      Tack! Bra idé med bets från IKEA! Måste kolla på det nästa gång jag är där. Då har jag en anledning att åka, haha. Jag har ju faktiskt sett att de har det där, nu när jag tänker efter, men jag har aldrig tittat närmare på deras priser. Ska bli spännande att se din hylla också. 🙂


Kommentera

