Lundbykatalog från 80-talet (?)

Hittade en gammal Lundbykatalog idag när jag var hos min lokale affär med begagnade leksaker. Det var riktigt roligt att se vilken inredningstrend som gällde då. Utifrån stilen antar jag att katalogen är från tidigt 80-tal, eftersom möblerna finns i både 70-tals och 80-tals utförande.

Som på denna bild tex. Välj mellan 70-talskök med medaljongkakel eller 80-talskök med speglar!

Ungdomsrummet med ljusblå bäddsoffa och fototapet känns riktigt retromodernt!

Den här rosa orgien i föräldrasovrummet vet jag dock inte om jag skulle vilja ha…

Bland vardagsrumsmöblerna ser man 80-talsinfluenserna tydligast. Eller vad sägs om blommiga soffor och glasbord?

Både spegelvägg och spegelpiedestaler ska det vara såklart.


Det rosa temat går igen i alla rum. Här badrummet med både duschkabin och badkar. Dubbla handfat skulle det vara också.

Lampor och gardiner i rosa som matchar den övriga inredningen.

Snygg blå cabriolet kunde införskaffas och parkeras i garaget.

Här är de olika husvarianterna som erbjöds. 80-talsstil med regnbågsutsida och 70-talsvarianten med brunorange medaljongtapeter.

3 kommentarer on “Lundbykatalog från 80-talet (?)”

  1. Retrophilia skriver:

    Nu blev jag helt hyper! Spegelpiedestaler, spegelväggar, fotovägg och glasbord i miniatyr! Fasen vad coolt! 🙂 Jag älskar 80-tals inredning, skulle jag kunna få låna några av bilderna till min blogg? länkar tillbaka till dej! 🙂

  2. Retrophilia skriver:

    Tack så mycket! Har precis postat ett inlägg om katalogen 🙂


Kommentera

