Plötsligt händer det

Äntligen har köksskåpet och två hyllor kommit på plats. Jag funderade länge fram och tillbaka på det bästa sättet att fästa dem i väggen. Tillslut fick jag nog och tog tag i det. Lösningen blev dubbelhäftande tejp. Det gick snabbt och lätt, men hållfastheten är inte den bästa. Tur att burkar, glas och kannor inte väger så mycket när de är i dockskåpsstorlek!

Till vänster i köket blev det två öppna hyllor för porslin och specerier. Hyllorna har jag tillverkat själv av träspatlar som jag köpt i en hobbybutik och sen klippt till rätt modell med en sax. Och limmat ihop också sen förstås.

Till höger sitter köksskåpet ovanför diskbänken. Där ovanpå står spritsamlingen också.

Och såhär ser hela väggen med köket ut nu. Nästa del i detta projekt blir att införskaffa en liten, liten såg så att jag kan såga av den för långa köksbänken som nu ligger över spisen. Sen ska jag fixa någon slags spisfläkt också, och så måste jag såklart fixa ett nytt handtag till kylen.

3 kommentarer on “Plötsligt händer det”

  1. Petra skriver:

    Jag är så imponerad av ditt dockhus att jag knappt vet vad jag heter längre. 🙂

  2. Sanna skriver:

    Åhh jag blir bara mer och mer imponerad..önskar jag hade lite tid över till mitt dockskåp..du är grymt inspirerande med allt ditt pyssel! =)

    Kraaaaaam
    Sanna


Kommentera

