En sak som blev en annan

Här om dagen kom jag på att jag måste ha en metallstång för köksredskap ovanför diskbänken i huset. Och som tur var hittade jag en perfekt sådan bland mina prylar – nämligen en handduksstång från en gammal sliten och udda badrumsinredning som jag inte har någon nytta av (Har ju till och med tagit bort badrummet i dockskåpet för att kunna inreda ett barnrum istället). (Oj vad sliten min skärmatta är nu ser jag i blixtens ljus. Det måste vara mitt mest använda pysselredskap, tillsammans med kniven jag använder till förstås. Bra som underlag när man ska kladda med lim också.)

Före:

Jag pillade bort handduksstången, klippte bort de överflödiga delarna. Slipade lite på baksidorna så det skulle bli jämt och fint.

Sen måste det ju finnas något att hänga upp på den nya redskapsstången om det ska vara någon vits med den. Jag snurrade ihop två små vispar av ståltråd med hjälp av en tång och något lagom smalt att snurra runt (En synål och en virknål använde jag)

Och så här ser de ut bredvid sina förlagor.

Sen fäste jag stången i köksväggen med små bitar av dubbelhäftande tejp och hängde upp visparna på sin nya plats. (Och ja, köksbänken är fortfarande för lång. Det stör mig varje dag. Måste köpa en liten såg snarast!)

One Comment on “En sak som blev en annan”

  1. Helene skriver:

    Det var en kjempegod idé! Kommer kanskje til å knabbe den 🙂


Kommentera

