”Bloggstil”?

Hej alla nya läsare! Vad roligt att ni kommer in och kollar. Tänkte att det kanske var dags för en lite mer ingående presentation av vad jag gör.

Det började med att jag fyndade ett gammalt slitet Lundbyskåp för 40 kr på en loppis i höstas. Alla tapeter var slitna och fula, så jag började renovera och blev mer och mer fast. Jag har också alltid läst en massa bloggar om inredning och var lite sugen att starta en själv, men eftersom jag varken bor stort eller fint eller snyggt så gick det liksom inte. Men däremot kom jag på att jag ju faktiskt kan blogga om min hobby, och skriva om inredning fast i miniformat. Dessutom är det ju så mycket enklare att visa upp bilder på dockskåpet istället för att behöva städa hela lägenheten innan det är dags att ta bilder.

Vad menar jag egentligen med att inreda ett dockskåp i vad jag kallar för ”bloggstil”? De som läser mycket inredningsbloggar, som jag gör, kanske förstår på en gång men jag tänkte ändå förklara lite vad jag menar. Här kommer ett smakprov på saker som måste finnas i ett äkta ”inredningsblogghem”.

Plåtburkar, som hos Linnéa

Flaggspel och vimplar, som hos Hallonsemla

Bumlinglampa, som I Veras Hus

Prylhylla, eller saettekasse, som hos Bella Vintage

Stringhylla, som hos Darling things

Teakmöbler, som hos DoreDoris

Retrotapeter, som hos Popetotrora

Retrotyger, som hos Kiiromi

Inspirerande arbetsrum med massor av tyger och papper osv som hos Brinja

Loppisfyndade retroprylar, som hos Saax

Fina soffkuddar, som hos Nästet

Färgglatt barnrum, som hos AprillAprill

Fint porslin, som hos Femtiotalsjakten

Retrokök, som hos Byggfabriken

Allt detta måste såklart finnas i blogghuset så småningom! Plus all annan inspiration jag får från de resterande 20-talet bloggar jag läser minst någon dag i veckan.

One Comment on “”Bloggstil”?”

  1. Petra skriver:

    Det är så roligt att följa arbetet med ditt hus! Jag är verkligen imponerad av allt du pysslar!


Kommentera

