Spisfläkt

Rundsågen jag köpte på Jula tidigare i veckan var verkligen ett lyckokast. För endast 39 kr kan jag nu såga i det mesta (i dockskåpsväg då förstås). Äntligen har den för långa köksbänken sågats av och passats in mellan kylskåp och spis, och idag har en spisfläkt tillverkats av en gammal öppen spis.

Såhär såg den öppna spisen ut före, sånär som på att jag redan hade börjat provmåla den lite.

Såga av nederdel och överdel. Fila så att det blir rakt. (Inte den lättaste sågen att såga rakt med visade det sig…)

Måla med silverfärg i två lager. Sen upp på väggen med dubbelhäftande tejp!

Fläkt på plats och bänkskiva i rätt längd. Fint!

2 kommentarer on “Spisfläkt”

  1. helene skriver:

    Veldig god idé og resultatet ble utrolig flott!

  2. Petra skriver:

    Du är så otroligt duktig och påhittig! Jag imponeras varje gång jag kikar in här! 🙂


Kommentera

