Fotovägg

I går tillverkade jag fotoramar till de foton jag fick på köpet när jag beställde bilder på nätet. Jag klippte en bit ganska hård plast till varje foto från en plastkartong som ”glas”. Sen klippte jag till små bitar av svart eltejp och satte runt kanterna på fotot och ”glaset” så det blev som en ram. Nu har blogghuset en likadan fotovägg ovanför pianot i vardagsrummet som jag har ovanför mitt piano!

Förlagan i mitt vardagsrum:

Klippa plast och tejp och tejpa fast.

Och såhär ser det ut när bilderna kommit upp på väggen i dockhusets vardagsrum. Bilderna är fästa med vanlig häftmassa, eller ”kludd” som man sa när man var liten. Det lämnar visserligen lite fula fettfläckar på tapeten, så man måste tänka till innan man sätter upp dem. Och ska man flytta bilderna någon gång blir det till att sätta upp en annan tavla på samma plats för att dölja märkena.

Kommentera

