Nya dockhus på ingång!

Hej, Ulrika heter jag och jag är den där vännen som Evelina inspirerat till att köpa ett dockhus. Det hela började med att jag vart väldigt fascinerad av Evelinas dockhus och mindes mitt fina dockskåp som jag hade i mina yngre dagar, en Lundby herrgård. Det slutade med att jag fyndade två stycken skåp på Blocket, en herrgård och ett 70-tals skåp. 70-tals skåpet bytte jag bort mot ett av Evelinas lite fulare skåp som nu är under ombyggnad. Det skåpet hade jag tänkt skulle vara ett blommigt och romantiskt skåp. Herrgården blir mitt drömhus!

Såhär såg huset som jag bytte till mig ut när jag fick det, lite skamfilat skulle man kunna säga!

Och detta är min fina herrgård som väcker mina barndomsminnen, dock hade jag även underdelen till herrgården när jag var liten. Funderar på om jag måste få tag i den också!

Jag valde som sagt att börja med det lite mindre skåpet då jag inte är så van vid att renovera dockskåp och herrgården vill jag inte förstöra! Det jag började med var att spreja kanterna vita då de var lite gulnade.

Sen kunde jag knappt bärga mig tills jag fick börja tapetsera, mycket jobbigt att vänta tills det hade torkat! Här är under tapetseringsprocessen, lagboken kan man använda till mycket!

Det romantiska skåpet växer fram. Jag har använt mestadels scrapbook papper till tapetseringen.

Tapetseringen är färdig! Det som saknas är lite golv lite här och där men det blir jag förhoppningsvis färdig med i helgen!

Kommentera

