Golvläggning

I fredags var jag och Evelina och inhandlade golv på crazy4minis. Hittade ett superfint trägolv av fanér. Detta golv hade jag egentligen tänkt skulle få ligga i min herrgård men se så fint det vart i det romantiska skåpet!

Hittade även ett golv som jag tyckte passade perfekt i badrummet! Det var egentligen lite för stora ”marmor” plattor så jag skar till långa remsor och lade in.

Och titta så fint det vart! Ser faktiskt ut som ett marmorgolv, känns lite som det också då pappret som jag köpte var högblankt och ganska tjockt.

Har även gjort ett trägolv till vardagsrummet på övervåningen. Jag har använt ett tallriksunderlägg som jag limmat upp på ett papper och slipat och målat. Jag har använt vanlig vit hobbyfärg som jag spätt ut med vatten för få det att se ut som lasyr.

Eftersom min käre man var borta hela kvällen kunde jag pyssla ostört sent in på natten, så igår hände det rätt mycket med skåpet som ni kanske ser.

/Ulrika

Kommentera

