Badrummet växer fram

Nu när nästan hela huset har golv är det dags att börja inreda och som jag har längtat! Började med badrummet då jag vart så himla nöjd med golvet och ville bara bli färdig! Jag började med att pilla bort handfaten ur den gamla gröna badrumsinredningen. Det var lite pilligt men fy skam den som ger sig, till slut var de bortpillade. Sen blev de sprejade med vit sprejfärg och ställda och hängda på tork. Även de gröna skåpen fick sig en dusch av den vita sprejen. Jag gjorde en ny bänkskiva av balsaträ som sedan fick bli brun.

Sen blev det dags att sätta kakel. Jag bestämde mig för att använda samma som till golvet i badrummet, dvs marmorlikande papper. Men eftersom jag ville ha mindre kakel på väggarna så fick jag skära dem i lite mindre remsor för att sedan limma fast dem.

Sedan var det badkarets tur att få nytt kakel.

Toaletten fick samma kakel som de andra delarna. Nu är badrummet nästan färdigt, saknas bara lite småsaker!

/Ulrika

Kommentera

