En ratad fåtölj

Till Ulrikas två dockskåp hörde en mängd möbler, varav en stor mängd omedelbart ratades. ”Retro är fult! Gult är fult!” menade hon bestämt, och mitt egna retrohjärta fick en liten infarkt. Jag la upp några auktioner på Tradera och sålde av en del, men en liten gul fåtölj tänkte jag laga innan för att öka priset.

Men den lilla fåtöljen var ju så fin! Och en sån jag alltid velat ha! Och en sån som skulle passa precis perfekt i både 70-talshuset OCH i Blogghuset. Och så vidare.

Många argument senare bestämde jag mig för att byta till mig fåtöljen mot ett blombord och en öppen spis. Ulrika blev helnöjd och fåtöljen fick en ny ägare som uppskattar dess skönhet!

/Evelina

Kommentera

