ägget

Nu när jag flyttat tillbaka till Stockholm igen har jag också återfått lådan med mina allra finaste dockskåpsmöbler, som förvarats hos min mamma under åren i Lund.

Ifrån den lådan packade jag varsamt upp denna fining. En Äggetfåtölj med tillhörande fotpall. En dyrgrip, inköpt för många hundralappar på Tradera för kanske 6-7 år sedan. Men med tanke på hur mycket jag gillar den, och med tanke på vad likadana säljs för idag så gjorde jag ett ganska bra köp ändå! Stolen kommer från en serie möbler som Arne Jacobsen himself gjorde för Brio Mobilia på 60-talet. Fler bilder på de andra möblerna och huset kan ses här.

/Evelina

Kommentera

