Målarverkstad

I helgen har det målats hus, eller putsats hus 🙂 Det är herrgården och det nya blivande åttiotals huset som har fått lite färg på sig. ”Putsen” som jag har använt är vanlig grundfärg som jag sedan har blandat strukturpulver i. Strukturpulver är någon form av fancy grus som man vanligtvis blandar i takfärg för att få rätt struktur på taket. Det blev riktigt bra måste jag säga!

Min man målar

 

Det var min käre man som stod för målandet, enligt honom så kladdade jag bara, kanske bör tilläggas att han är målare.

 

Taket på herrgården har också fått sig en ny färg, även här min man som målar med ungefär samma motivering som vid ”putsningen”. Nu står husen på tork och väntar på få de gulnande kanterna sprejade vita. Är verkligen supernöjd med putsen!

/Ulrika

Kommentera

