Sovrum

Idag har jag roat mig med att göra färdigt sovrummet i det romantiska skåpet, sängen är en vanlig vit Lundby säng som har fått sig nya ben och sängstolpar. Stolparna har jag skurit till av glasspinnar och ”sänghimlen” är gjord av blompinnar som sedan blivit sprejat i vit Panduro Hobby färg. Sängkläderna har jag gjort av gamla näsdukar som jag hittade i mammas gömmor. Även ”sänghimlen” är ifrån mammas gömmor av spets. Även Gardinen är gjord av samma spets.

Nu är det bara lite elektricitet som behövs, och ikväll lyckades jag äntligen vinna en transformator på tradera till ett bra pris. Kan knappt hejda mig tills det lyser i det skåpet också!!

/Ulrika

 

Kommentera

