Taveltillverkning

Här om dagen var jag hos Ulrika för att få tillgång till en färgskrivare. Med mig hade jag systemkameran och datorn med redigeringsprogram för att kunna tillverka kopior av våra tavlor till dockskåpen. Jag fotade och skrev ut bilder så att jag skulle kunna göra ”oljemålningar”, inramad affisch och skolplansch. Vi skrev ut på lite tjockt och skrovligt papper i en cremefärgad ton för att så bra som möjligt efterlikna en målarduk.

Idag skar jag ut dem och monterade ”oljemålningarna” på tunna skivor av balsaträ för att imitera den enkla träramen som jag har på mina riktiga tavlor.

Affischen fick en ram av eltejp och plastskiva. Just eltejpen fungerade ju inte alls när jag skulle göra fotoväggen, men jag testade en gång till eftersom denna tavla är mycket större och jag tänkte att tejpen då borde fastna bättre.

Och såhär ser de ut framför sina original.

Jag har inte satt in dem i skåpet ännu eftersom jag fortfarande inte dragit klart elen och fixat belysningen, men när de kommer på plats kommer jag visa hur det ser ut.

Och nu vill vi ju ha ett inlägg där Ulrika visar sina tavlor, eller hur?

/Evelina

Kommentera

