Mera tavlor

Som Evelina skrev tidigare så hade vi en lite dockhuspysselkväll i veckan, när vi fokuserade på tavelutskrivning. Eftersom jag bara har en mobilkamera och Evelina inte har någon färgskrivare fick vi slå ihop våra tillgångar 🙂

Det var hur bra som helst! Först hade jag inte tänkt att fota så många tavlor, eftersom de flesta tavlor endast har kommit upp på väggarna i brist på annat snarare än att de är fina, men det vart ju så bra så det blev till att fota de fula tavlorna också!

Även jag har skurit ut mina ramar ifrån balsaträ, jag har dock varit tvungen att måla mina lite. Jag valde att måla min svarta ram och sedan bara klistra på ”tavlan”, tycker att det vart hur bra som helst. Den blåa tavlan har jag använt en gammal Lundby-ram till, kommer att passa perfekt i 80-tals skåpet!

Nu ser man inte riktigt hur tydliga miniatyrtavlorna är eftersom min mobilkamera inte ville fokusera rätt. Men ni får lita på mig när jag säger att de är skarpa. Är verkligen himla nöjd med dem. Har dock inte heller satt upp dem i skåpen eftersom merparten av tavlorna ska hänga i herrgården, där har jag inte hunnit tapetsera alla rum än. Har för övrigt mycket svårt att bestämma vilka tapeter jag ska ha, måste titta förbi Panduro hobby i veckan för att se om de har några nya fina scrapbookpapper.

/Ulrika

 

Kommentera

