Modifierad jordglob

Ulrika var snäll och gav mig en Lundby jordglob när vi sågs här om dagen, eftersom hon hade två. Jag som länge letat efter en blev jätteglad.

Men när jag kom hem insåg jag att den ju inte alls såg ut som min egen jordglob, och att den dessutom inte var så jättefin. Mässingsställning, som dessutom känns lite oproportionerlig kändes inte rätt i mitt fina skåp. Så jag modifierade den lite!

Min egen jordglob är från 1976 och lite mer ”retro” än denna mässingshistoria.

Men med hjälp av en knapp, lite ståltråd och lite Fimolera så blev Lundby-jordgloben ganska lik! Jag trädde i en tjock ståltråd och satte i ett av knapphålen. De andra knapphålen fyllde jag igen med svart modellera. Tadaa! Känns betydligt bättre och mer lik min egen!

/ Evelina

Kommentera

