Nu är det ljus i hus!

Nu har jag äntligen fått transformatorn som jag budade hem ifrån tradera! Lycka, har nästan inte kunnat bärga mig tills det att det lyser i det romantiska skåpet. Men nu så!

Det är så himla fint när det lyser, jag blir alldeles till mig! Till och med min käre man tyckte att ”det var väl fint”, vilket är en mycket positiv kommentar för att komma från honom när det gäller mina dockskåp, vanligtvis muttrar han bara något ohörbart.

Jag är nästan mest nöjd med köket, kanske för att jag gjort det mesta själv. Som ni ser så har det dykt upp två små hyllor och en fläkt. Ljuset i fläkten är bara en glödlampa som jag satte dit innan jag limmade fast den på väggen. Superenkelt, men himla fint tycker jag!

Nu börjar det här huset nästan bli färdigt, eller ja i den mån som ett dockhus blir färdigt. Det är ju mycket detaljer som skall till, men det grova börjar snart bli färdigt. Nästa projekt är att fixa golvet uppe i hallen, har bestämt mig för att det blir samma som i vardagsrummet. Men det får bli en dag när jag har mycket tålamod, för det är lite av ett terapiarbete.

/Ulrika

Kommentera

