Tapetsering och golvläggning

Äntligen har jag lagt färdigt golvet i vardagsrummet i det romantiska skåpet! Har ju haft lite beslutsångest över vad det skulle bli, sedan när jag bestämt mig för att lägga samma golv som i resten av vardagsrummet fick jag lite pillångest, eftersom det var ganska jobbigt att lägga det golvet…men nu är det färdigt! Och titta så bra det vart! Nu är allt ”grovjobb” klart i det romantiska skåpet, nu är det bara allt lull lull kvar 🙂

Om jag nu tyckte att det var jobbigt och lite pilligt att göra så var det inget emot vad kommande golv var… Jag hade lite över av fanergolvet som jag lagt i köket i herrgården som jag tyckte var onödigt att slänga. Dock var det fel i storleken så då tänkte jag att jag kan ju skära ut små rektangulära bitar ifrån det och lägga det bit för bit. Sagt och gjort! Såhär såg det ut innan och när jag började att skära…

Ja, som sagt om jag tyckte att det andra golvet var jobbigt så var det här lite värre… Men det vart så fint tycker jag!

Nu är det bara lite olja som saknas. Jag hann även med att tapetsera rummet, ”tapeten” är ett scrapbook papper som jag köpte på Kristinas scrapbooking. Snart börjar även herrgårdens ”grovjobb” vara färdigt, dvs all tapetsering och golvläggning, bara badrummet och arbets/gym rummet kvar. Hoppas att jag har tillräckligt med tid denna vecka!

/Ulrika

 

2 kommentarer on “Tapetsering och golvläggning”

  1. Petronella skriver:

    Hej! Vad roligt att se att du fortfarande håller på och fixar och donar… Längesen jag var här.

    Vill tipsa om att jag nu säljer en massa fina dockskåpsmöbler på Lauritz.com! Tillfälle att fynda… Här är auktionerna:

    http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=2766872

    http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=2766874

    http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?LanguageId=3&ItemId=2766875

    Ha det gott
    //Petronella


Kommentera

