Helgens aktiviteter

I helgen har det äntligen blivit lite pyssel! Har haft alldeles för mycket plugg och jobb den senaste tiden så dockskåpen har kommit lite i skymundan. Men i helgen har jag faktiskt haft lite tid, eller snarare tog jag mig tid. Nu börjar herrgårdens grovjobb verkligen bli färdigt, badrummet är nu helt färdigt. Golvet har jag skurit(!) till och klistrat på ett vitt papper, det för att få det att se ut som kakelplattor, vart helt ok måste jag säga!

Nästa projekt som jag roade mig med i helgen var att göra åttiotals piedestaler i spegelglas, jag förlorade för en tid sedan en auktion på tradera på Lundby’s piedestaler. De gick för över 200kr, vilket jag tyckte var för dyrt. Och se så bra de hemmagjorda varianterna blev!

Ni ser också lite av min stolthet: den blommiga Lundby gardinen, typiskt blommig, ful 80-talsgardin, älskar den! 🙂 Nå tillbaka spegelpiedestalerna, de är gjorde av ”spegelplast” som jag köpt på Kristinas sracpbooking. De är tillskurna och klistrade på kvadratiska stavar av balsaträ.

Har också påbörjat ett nytt projekt, ett väldigt terapeutiskt projekt, trätrall till balkongen i herrgården. Har än så länge bara gjort några stycken då jag insåg att det var lite jobbigare än vad jag trott vid första anblicken. Dock vart de ju så himla fina så nu måste jag ju bara göra färdigt dem! De är även de gjorda av tillskuret balsaträ, man kan bygga vad som helst av balsaträ!

Ja det var det jag hann i helgen, hoppas på lite pyssel i veckan men med ett fullspäckat schema är det svårt!

 

/Ulrika

 

 

Kommentera

